sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Celulita și stadiile ei

În așteptarea coletului cu produsele Revicel, m-am gândit să vă prezint articolul despre "Celulită și stadiile ei" pe care îl găsiți aici și aici.

Ce este celulita ?
Celulita este rezultatul unui proces anormal de stocare a grasimilor in organism.Sub influenta diferitilor factori alimentari sau hormonali, celulele grase sau adipocitele pot acumula grasimi care provin dintr-o alimentatie necorespunzatoare. Adevarate rezerve de grasime, adipocitele pot creste depasind de circa 60 ori volumul lor normal, comprimand astfel vasele sangvine, rezultand un drenaj incetinit si o oxigenare precara a epidermei. Celulita se formeaza cu predilectie la nivelul coapselor, feselor, si abdomenului, mai ales la femei si mult mai rar la barbati, datorita numarului mai mare de adipocite prezente la sexul feminin.
Din punct de vedere medical celulita reprezinta un proces de degenerescenta a celulelor subcutanate, o lipodistrofie localizata, provocata de retinerea apei si a grasimilor la nivelul tesutului celular subcutanat combinata cu o slaba circulatie si oxigenare locala.
Celulita poate avea diferite cauze: dezechilibre hormonale, predispozitie genetica, afectiuni ale glandei tiroide, alimentatie dezechilibrata, ortostatism prelungit, sedentarism, tratament cu anticonceptionale etc.Daca nu este tratata in faza incipienta celulita avanseaza intotdeauna provocand hipertrofia celulelor lipidice si alterarea peretilor capilarelor venoase.
Stadiile celulitei
Stadiul I (celulita usoara) La inceput tonusul pielii scade nesemnificativ iar suprafata pielii este aparent neteda. Daca este stransa in pliu, pielea de pe coapse capata un aspect inestetic de coaja de portocala.
Stadiul II (celulita medie) Aspectul de coaja de portocala este evident si fara a strange pielea si apar gropite inestetice. Tonusul pielii scade continuu, pielea parca se ofileste. Adipocitele cresc in volum, apare edem local iar zona afectata devine dureroasa la masaj.
Stadiul III (celulita profunda) Zona afectata se extinde si capata un aspect respingator din cauza nodulilor subcutanati, umflaturilor si gropitelor. In acest stadiu circulatia sangelui si a limfei este serios afectata iar daca nu se iau masuri terapeutice defectele vor deveni ireversibile.
Stadiul IV (celulita grava) Depozitele de celulita sunt evidente, nodulii sunt bine definiti iar pielea capata un aspect de valuri. Oxigenarea tisulara locala este insuficienta iar toxinele nu mai pot fi eliminate fiind captate la nivelul epidermei. Ca urmare in aceasta etapa apar edeme masive, vergeturi, varice iar aspectul corpului devine dizgratios.
Voi în ce stadiul vă încadrați?!
 Eu mă încadrez la stadiul 2 de celulită. Nu prea e frumos, știu, pt o fată la vârsta mea. Dau vina și pe stilul de viață pe care îl duc de la o vreme (însemnând câțiva ani :D), pe faptul că nu mai am o activitate fizică așa cum o aveam și cum ar trebui, dar și pe alimentația haotică pe care o am (însemnând ba zile întregi în care mănânc sănătos și corect, ba zile întregi în care consum mult prea multe dulciuri și fast-food).
De-a lungul timpului, am folosit tot felul de creme sau geluri anticelulitice, care au avut efecte vizibile sau mai puțin vizibile. De data aceasta, însă, mi-am promis că voi face totul "ca la carte" și vă voi ține la curent și pe voi pt că vreau să-mi îndeplinesc bine rolul de trenderiță în cadrul Campaniei WOM Revicel, dar și pentru că îmi doresc cu adevărat să obțin rezultate bune (fie vorba între noi, rezultatele nu depind doar de cremă și aplicarea ei într-un mod corect :P, ci și de toți ceilalți factori).
Cam atât despre acest subiect pt astăzi. [:*]


Pt sugestii/întrebări, mă găsiți la adresa de email
coshuletzul_colorath@yahoo.com!!
Vă pup [>:D<]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...