marți, 13 martie 2012

Recenzie: "Fata de hartie" - Guillaume Musso

Bună fetelor [>:D<] Vă povesteam acum ceva timp de ideea de bookcrossing care s-a dezvoltat prin blogosferă...ultima dată a fost rândul meu să-l organizez [:)] Vă promiteam tot atunci o recenzie a acestei cărți... Ideea m-a încântat și mai mult când am realizat că acest roman este de la Editura All, deci se poate încadra în campania vALLuntar inițiată de aceștia...

Înainte de a vă prezenta părerea mea despre acest roman, vă voi face o mică descriere a acestuia, vă voi prezenta câteva informații...

Guillaume Musso (născut în 1974) este unul dintre cei mai populari scriitori francezi contemporani. Se prezintă simplu: "Guillaume Musso, născut în Antibes, romancier". Încă de la vârsta de 10 ani a fost sigur că va scrie romane. Mama lui, bibliotecara, i-a trezit gustul pentru literatură, hrănindu-l cu "Proust la biberon". La vârsta de 19ani, Musso a plecat în Statele Unite ale Americii, unde a petrecut câteva luni, îndrăgostindu-se de New York. S-a întors în Franța plin de idei pentru romanele sale, iar după ce și-a luat diploma în științe economice la Universitatea din Nisa, a fost timp de zece ani profesor de economie și științe sociale. A debutat în anul 2001, cu romanul Skidamarink. Ideea romanului care i-a adus celebritatea (Et Apres, 2004) i-a venit după ce a trecut printr-o experiență terifiantă: la 24ani, a suferit un grav accident de mașină, care l-a făcut să reflecteze la sensul vieții și la posibilitatea ca ea să se sfârșească pe neașteptate. Următoarele romane - Sauve-moi (2005), Vei fi acolo? (Editura Allfa, 2010; Seras-tu la?, 2006), Parce que je t'aime (2007), Je reviens te chercher (2008), Que serais-je sans toi? (2009), Fata de hârtie ( La fille de papier, 2010) - au fost la fel de bine primite de public, unele fiind în curs de adaptare cinematografică. Cărțile sale s-au vândut în peste 8 milioane de exemplare și au fost traduse în 33 de limbi.

Descriere de pe copertă: Tom Boyd este un scriitor celebru, aflat în pană de inspiraie. Billie este o tânără frumoasă și rebelă, cu un simț al umorului neobișnuit. Dar mai e un amănunt: Billie este chiar eroina romanelor lui Tom. Într-o noapte, când el se află se buza prăpastiei, ea prinde viață. Și îi aduce o veste tulburătoare: dacă el nu mai scrie, ea va muri. Astfel, începe o călătorie halucinantă, în care Tom trebuie să-și recapete inspirația, ca să poată salva viața femeii de care tocmai se îndrăgostește. Explozivă și plină de umor, cu accente de comedie romantică și thriller, Fata de hârtie sfidează orice scenariu previzibil. Tom și Billie vin din lumi diferite, dar care se hrănesc una din alta. Cine va învinge în acest joc dur al seducției: realitatea sau ficțiunea?!

"Un roman ca un spectacol de magiee. O pendulare delicată ca zborul unei păsări între real și imaginar. Când ne așteptăm mai puțin, scriitorul ne strigă din oglindă, ca să ne amintească un lucru esențial: viața este un roman." Le Parisien

"Cel mai bun roman al lui Guillaume Musso de până acum. O intrigă perfectă și un final uluitor." Le Figaro Litteraire

"Dintre toate personajele pe care le-am creat, Billie este preferata mea. Îi simt atât de tare lipsa, după ce am terminat romanul, încât s-ar putea spune că sunt îndrăgostit!" Guillaume Musso

Părerea mea: Trebuie să recunosc că este un roman absolut încântător, cu un final imprevizibil care aduce în același loc două lumi total diferite, contopindu-le. Nicăieri în descrierea cărții nu găsiți ceva sau pe cineva care să vă avertizeze de linia subțire ce există între lumea reală și ficțiune și cred că tocmai sfârșitul romanului este cel care îi conferă acestuia spectaculozitate și renume scriitorului. Este imprevizibil, este magnific, este minunat. Ne învață să fim deschiși și să acceptăm că uneori, în viața reală avem parte de întâmplări, lucruri ce par desprinse din vise, din imposibil.

Tom Boyd este un scriitor celebru, care suferă după despărțirea de logodnica sa, începe să meargă pe cărări greșite și își pierde lucrul cel ami de preț pe care îl are un scriitor - inspirația. Romanul începe cu numeroase inserții din ziare, reviste, cu email-uri primite de la fani. trebuie să recunosc că acest început a fost un pic confuz pentru mine, nu știam exact ce caută articolele acestea acolo, ce rol au. Pe parcurs, această întrebare s-a dizolvat în neant și i-am găsit sensul. Milo este prietenul cel mai bun al lui Tom; ei și polițista Carole au fost prieteni încă din copilărie, pe când trăiau în mzierie, într-un cartier sărac, rău-famat. Billie este personajul romanelor lui Tom - Trilogia îngerilor - este fata care a căzut din roman, fata care are nevoie de ultimul volum al poveștilor lui Tom pentru a putea supraviețui în lumea cărților... Interesant,nu?! [:D] Iar de aici aventura începe...

Chiar nu vreau să vă spun mai multe,vreau să vă las să descoperiți voi dacă acest roman este doar o simplă poveste de dragoste sau este un pic mai mult... Eu cred că este o poveste originală de iubire, un roman plin de aventuri, este o poveste despre povești și despre crearea poveștii, este un roman despre prietenie adevărată. Este un roman pe care după ce ajungi la ultima pagină, îl închizi și rămâi să meditezi pentru câteva minute și să întrebi "Eu oare ce aș fi făcut?!". Să te întrebi dacă ai fi fost un prieten atât de bun precum a fost Milo, cu o atât de mare imaginație încât să țeși și tu o poveste chiar dacă nu ești scriitorul, ci doar prietenul cel mai bun al scriitorului?! Să te întrebi oare tu ai fi crezut și acceptat că la un moment dat viața imaginară ți se poate îmbina cu viața reală?! Să accepți că iubești o persoană pe care va trebui s-o lași să plece după ce și-a jucat rolul în viața ta?! Hmm...citiți-o [:)]

Fata de hârtie este un roman ce mi-a mers direct la suflet, un roman ce m-a lăsat blocată pentru câteva zeci de secunde când am descoperit adevărul, un roman ce m-a intrigat și m-a ținut cu sufletul la gură până la final.

Ați citit acest roman?! Ce impresii v-a lăsat?! Ce alte romane de Guillaume Gusso ați citit?!

Cu această recenzie particip la campania vALLuntar inițiată de Editura All. Fiecare comentariu de-al dvs. înseamnă 3 minute de voluntariat.

Vă pup [>:D<]